The Goddess - La Déesse — Investigations on the Legendary Citroen DS

The Goddess - La Déesse — Investigations on the Legendary Citroen DS
35,00 € *

inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten

Sofort versandfertig, Lieferzeit ca. 1-3 Werktage

  • 3037786264
  • 9783037786260
by Christian Sumi At its launch in 1955, the Citroën DS was a sensation and a magnet for... mehr
The Goddess - La Déesse — Investigations on the Legendary Citroen DS

by Christian Sumi

At its launch in 1955, the Citroën DS was a sensation and a magnet for designers, philosophers, and politicians alike. No other automobile was able to combine form and technology so coherently and seemingly effortlessly. Radical in its implementation and revolutionary in terms of comfort and safety, the DS is one of the most innovative design icons of the 20th century.

In collaboration with Lars Müller Publishers, the Swiss architect Christian Sumi published the new edition of AS in DS by Alison and Peter Smithson in 2001. In this new publication, he analytically examines the characteristics of the classic vehicle. Carefully arranged picture series and drawings by Flaminio Bertoni and the Citroën design team, for example of the body, the chassis and the legendary hydraulics, illustrate the essay. Using advertising images Sumi critically analyzes, in both a contemporary and a philosophical context, the iconization and reception of the Citroën DS, as well as the theories arising from this phenomenon.


Zum Zeitpunkt seiner Präsentation 1955 war der Citroën DS gleichermassen Sensation und Faszination für Designer, Philosophen und Politiker. Kein anderes Fahrzeug vermochte Form und Technologie scheinbar mühelos so stimmig zu vereinen. Radikal in seiner Ausführung und revolutionär in Sachen Komfort und Sicherheit, ist der DS einer der innovativsten Design-Ikonen des 20. Jahrhunderts.

In Kollaboration mit Lars Müller Publishers, veröffentlichte der Schweizer Architekt Christian Sumi 2001 eine neue Edition "AS in DS" (Alison Smithson in DS). In diesem neuen Werk untersucht er die Charakteristiken dieses vollendeten Automobils anhand sorgfältig arrangierter Fotoserien und Zeichnungen von Falminio Bertoni und dem Citroën Designteam, die Innen und Aussenkonstruktion des DS detailliert aufzeigen. Mit Hilfe von Fotoessays der damaligen Werbekampagnen zum Citroën DS, analysiert Sumi dessen Ikonisierung, Wahrnehmung und Theorien, welche das Phänomen in einem zeitgenössischen und philosophischen gleichermassen kontextualisieren.


Buch, Hardcover, 24 x 16,5 cm, 232 Seiten, 198 Abbildungen, englischer Text