Rallying 1967 — Everything you want to know about the 1967 rally season
Prices incl. VAT plus shipping costs
Ready for immediate shipment
Delivery time appr. 1-3 workdays (inside Germany)
- ISBN-10: 3927458996
- ISBN-13: 9783927458994
by John Davenport and Reinhard Klein
1967 was a year when the sport of rallying was undergoing a change. The rallies were continuing their transformation from regularity-style events to making timed special stages the deciding factor and there was a new contender challenging the establishment. It was in 1967 that the new Porsche 911 really took the fight to the incredibly successful BMC Mini Coopers. Between them, these two teams won more than half of the events making up the European Rally Championship, but the rally results were still diverse with eleven different drivers and eight different car brands including Lancia, Ford, Renault, Saab and Wartburg scoring overall victories.
Now McKlein has produced the first-ever annual to cover this interesting rally season. Each of the sixteen rounds that were held is covered with photographs from the McKlein archive and text from John Davenport who both competed in and reported on these events. In addition, there are reports and statistics on the year’s major non-championship international rallies, some of which were founder members of the World Rally Championship when it was created in 1973. Plus there is coverage of the "Rally That Never Was", the cancelled RAC Rally of 1967.
With 378 pages of photographs, texts, statistics and memorabilia from the rallies of 1967, this annual which is being produced in a very limited quantity will transport you back to an exciting period when rallying rapidly started to increase in stature.
1967 befand sich der Rallyesport im Wandel. Die Veranstaltungen entwickelten sich von Gleichmäßigkeits- und Ausdauerfahrten zu Hochgeschwindigkeits-Prüfungen, und bei denen mischte 1967 ein neuer Herausforderer erstmals richtig mit. Die Rede ist vom Porsche 911, der die unglaublich flinken BMC Mini Cooper herausforderte. Diese beiden Teams gewannen zwar mehr als die Hälfte der Europameisterschaftsläufe, insgesamt war der Sport aber noch extrem vielseitig. 1967 holten elf verschiedene Fahrer und acht verschiedene Marken, darunter auch Ford, Lancia, Renault, Saab und Wartburg, in der EM Gesamtsiege.
McKlein ist der erste Verlag, der dieser faszinierenden Rallyesaison ein eigenes Jahrbuch widmet. Es beleuchtet alle 16 EM-Läufe mit Bildern aus dem umfassenden McKlein-Archiv und Texten von John Davenport, der die Zeit als Beifahrer und Reporter live miterlebt hat. Darüber hinaus behandelt das Werk auch alle anderen wichtigen Rallyes des Jahres und sogar eine Veranstaltung, die überhaupt nicht stattfand: die RAC Rallye.
Kurzum: Das in Kleinstauflage erschienene und 378 Seiten starke Jahrbuch ist ein vollständiger Rückblick auf ein Jahr, in dem sich der Sport rasend schnell weiterentwickelte - mit Fotos, Berichten, Dokumenten und Statistiken von allen wichtigen Rallyes.
Buch, Hardcover, 29,5 x 21 cm, 378 Seiten, 67 farbige und 223 s/w-Abbildungen, englischer Text